doc. PhDr.
Martin Rusek
Ph.D.
proděkan, zástupce vedoucího katedry, docent
Čtvrtek 15:20-16:20 a po e-mailové komunikaci kdykoliv.
R 202
Témata závěrečných prací
Martin se aktivně věnuje hudbě od zpěvu, přes hru na české dudy po elektrickou kytaru. V současnosti, když překousne ego těžce zkoušené krutou pravdou, že mu to nejde, nejradši hraje na piano. Rád taky sportuje. Jeho adrenalinový koktejl zahrnuje výšky na horolezecké stěně, dynamiku na volejbalovém kurtu a vzpomínky na časy, kdy s badmintonovou raketou kraloval amatérské lize. A protože věří, že pravý cestovatel by měl umět aspoň základy jazyka země, kterou navštěvuje, stal se nadšencem DuoLinga. Jeho více než šestiletý streak na této platformě je důkazem jeho zápalu pro jazyky a neustálé touhy učit se nové věci.
Funkce:
- proděkan pro vědu PedF UK
- zástupce vedoucího KCHDCH
Vzdělání:
- 2022 – docent didaktiky chemie (UK PřF)
- 2013 – doktor pedagogiky se specializací v didaktice chemie (UK PedF)
- 2010 – učitel chemie a technické a informační výchovy (UK PedF)
Zahraniční zkušenosti
- 05-09/2022 University of Jyväskylä, Finsko – Visiting Fellow Researcher
- 05-09/2015 Martin-Luther University Halle-Wittenberg, Německo – Visiting professor
Odborné zaměření:
- Didaktika chemie, didaktika přírodovědných předmětů
- Analýza a tvorba kurikula,
- identifikace kompetence k řešení problémů s využitím eye-trackingu,
- využití AI ve výuce chemie
Další:
- Zakládající člen a koordinátor Special Interest Group for Eye-tracking pod European Science Education Research Association
- Člen redakční rady Scientia in Educatione a editor za chemii
- Garant pro revizi RVP ZV (NPI)
H-index: 11, nejvýznamnější publikace:
Of teachers and textbooks: lower secondary teachers‘ perceived importance and use of chemistry textbook components. Chemistry Education Research and Practice, 23(4), 786-798. https://doi.org/10.1039/D2RP00083K
“Do you just have to know that?” Novice and experts’ procedure when solving science problem tasks. Frontiers in Education, 7. https://doi.org/10.3389/feduc.2022.1051098
Analysis of text difficulty in lower-secondary chemistry textbooks. Chemistry Education Research and Practice, 20(1), 85-94. https://doi.org/10.1039/C8RP00141C
Science education textbook research trends: a systematic literature review. International Journal of Science Education, 41(11), 1496-1516. https://doi.org/10.1080/09500693.2019.1613584
Students‘ Procedure When Solving Problem Tasks Based on the Periodic Table: An Eye-Tracking Study. Journal of Chemical Education, 98(6), 1831-1840. https://doi.org/10.1021/acs.jchemed.1c00167
The Intellectual Demands of the intended chemistry curriculum in Czechia, Finland, and Turkey: A comparative analysis based on the Revised Bloom’s taxonomy. Chemistry Education Research and Practice, 21, 839-851. https://doi.org/10.1039/D0RP00058B